Жури

Надя Маринова
Основател на b2b Media, b2b Magazine, biolife.bg, Manifesto.bg, b2b Legal.
Инициатор на редица конкурси - сред които “Най-зелените компании в България”, Employer Branding Awards, Годишните награди на b2b Media, международната конференция “Индустрия и иновации”, “Smart buildings, Smart cities, Smart economy”, наградите Employer Branding Awards, Технологичният форум Sharks in IT и много други национални и международни събития.
Мениджърският й опит в областта на медиите включва престижни позиции, като гл. редактор на Darik Radio Burgas, зам. главен редактор на в -к “Пари”, директор икономически предавания на TV Bulgaria On Air и Re:TV, гл. редактор на предаването “Оригиналът” по ТВ 7 и др.
Надя е с юридическо и журналистическо образование, както и дипломи от London School of PR и Columbia Business School в Ню Йорк и др. Завършила е множество специализации по маркетинг, PR and reputation management, Crisis Management, Media Evaluation, Corporate identity, Brands and brand management.
Надя има над 25-годишен опит в областта на медии, маркетинг, бранд мениджмънт, ПР, комуникации и управлението на телевизионни и радио програми, продукции, печатни издания, онлайн медии, продажби, събития с национален и международен характер и маркетинг на национално и регионално ниво.

Иван Янакиев
Иван Янакиев е председател на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО).
Той е собственик и основател на Propaganda Group – мрежа от допълващи се бизнеси, работещи в екосистема от независими организации, които споделят експертиза и колаборират по различни проекти. Под шапката на Propaganda Group влизат множество компании, опериращи в областта на PR и маркетинговите комуникации, медиите и високотехнологичните стартъпи.
В биографията си Иван Янакиев има солиден опит в областта на корпоративните и вътрешни комуникации, маркетинга и връзките с обществеността на международни компании и институции в редица сектори – политика, телекомуникации, технологии, банки, финтех и FMCG. След като завършва образованието си по политически науки в университета Albert Ludwigs във Фрайбург, Германия, Иван трупа дългогодишен опит в Центъра за европейска политика (Centre for European Policy – CEP), където в ролята си на комуникационен и PR мениджър се занимава с външни и вътрешни комуникации, международни събития, лобизъм и реализирането на големи стратегически проекти в областта на политическите комуникации, какъвто е спасителният план за Гърция от страна на Европейската централна банка (ЕЦБ). Паралелно с това, той участва като външен консултант в разнообразни международни проекти, реализирани в Германия, Швейцария, Франция и Великобритания като старта на мащабната платформа на Volkwagen в областта на нанотехнологиите.

Мария Минчева
Мария Минчева работи в БСК от 2006 г., като част от Правния отдел. От 2018 г. заема длъжността директор в Правния отдел, а от 1 ноември 2020 г. е зам.-председател на БСК.
Завършила е "Право" в СУ "Св. Климент Охридски" и "Международни отношения", магистърска програма "Право на Европейския съюз" в СУ "Св. Климент Охридски", съвместно с Университет Нанси 2 (Франция).
Член е на Група I - Работодатели на Икономическия и социален съвет на Р България, както и на Европейския икономически и социален комитет (група Работодатели).
Представлява БСК (като член на BusinessEurope) в Комитета по социален диалог в Брюксел, който е основeн орган за социален диалог на европейско равнище.
В качеството си на зам.-председател на БСК, наблюдава и координира дейността на Камарата, свързана със защита на работодателските интереси, насърчаване на предприемачеството и външноикономическото сътрудничество. Участва в работата на Националния съвет за тристранно сътрудничество (НСТС) и координира участието на представителите на БСК в националната система за тристранно сътрудничество. Отговаря за организацията и координацията на участието и дейността на БСК в международни организации, контактите с представители на ЕП и представителството на ЕК в България.

Христина Христова
Професионалният ѝ път започва в медиите, където натрупва ценен опит като автор, репортер, радио и телевизионен водещ в различни национални платформи. Академичният й опит включва магистърска степен по „Маркетинг комуникации“ от University of Birmingham.

Асен Асенов
Асен Асенов е председател на Обществения съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.
Има 25 години опит в сферата на връзки с обществеността, корпоративни комуникации, маркетинг, реклама, корпоративна социална отговорност, както и в преподаването в специалностите „Връзки с обществеността“ и „Бизнес комуникации“.
Член е на Управителния съвет на Българско дружество за връзки с обществеността в периода 2005 – 2016 г. и негов председател за 2007, 2008, 2014 и 2015 г.
По-голяма част от професионалния му път преминава в небанковия финансов сектор, като в продължение на над 20 години е специалист маркетинг, координатор „Връзки с обществеността и реклама“, координатор „Човешки ресурси“, ръководител отдел „Връзки с обществеността и реклама“, директор „Маркетинг“, директор „Корпоративни комуникации“ в ПОК „Доверие“.Има опит и в сферата на агенционния пиар, работа с неправителствени организации и др.

Доника Ризова
Доника е комуникационен експерт с над 20 годишен опит в медиите. Започва кариерата си в Дарик радио, а по-късно е водещ в националната телевизия „България он ер“. За авторските й телевизионни проекти е награждавана със „Златно перо“ на Съюза на българските журналисти, отличието „Свети Влас“ за телевизионна журналистика, наградата от фестивала „Българската Европа“ и др.
Доника е магистър „Връзки с обществеността“ в СУ „Св. Климент Охридски“ и свързва кариерата си на ПР с проекти като старта на телевизионните канали „България он ер“ и Bloomberg TV България, придобиването на Investor Media, организация на международни конференции и кризисна комуникация за международни компании с дейност в страната.
През последните три години е Директор Комуникации на Сдружението за модерна търговия, което обединява най- големите търговски вериги в България. Доника е писател и травъл блогър, автор на статии в списания, активен участник в редица инициативи свързани с децата, дарителството и образованието.

Проф. д-р Даниела Илиева
Проф. д-р Даниела Илиева е изпълнителен директор на Фондация „Право и Интернет“ и член на Управителния съвет на Фондацията.
Даниела е професионален бизнес консултант по Управление на бизнес процеси и бизнес комуникации, трейнър по Бизнес етикет и международен протокол, сертифицирана от EUROPROTOCOL – TheEuropean School of Protocol (Брюксел, Белгия), както и сертифициран трейнър по Невро-лингвистично програмиране (НЛП) и Коучинг. Профилът й включва богат опит с бизнес етикет и протокол, бизнес коучинг, бизнес комуникации, мениджмънт на бизнес процеси, междукултурни комуникации и презентационни умения. Експерт по Международен туризъм и хотелиерски мениджмънт, има бакалавърска степен по Бизнес администрация, магистърска степен по Маркетинг, докторска степен по Икономика (Социално управление) и е добила академичната длъжност доцент по Мениджмънт на бизнес процеси и бизнес комуникации с основен академичен труд книга на тема „Mentoring: process, guidelines and programs”(„Менторството: процес, насоки и програми”). През 2022г. става професор и е автор на множество статии, книги, публикации и разработки, сред които книгите „Комуникация НАвреме и НА място“ и „Управление на личностното развитие“. Преподавател е във ВУЗФ, в Софийски университет “Св. Климент Охридски”, в УНСС, в УНИБИТ и международния факултет на University of Sheffield.

Румяна Танчева
Румяна има 15 години опит в интегрираните маркетингови комуникации, кампании за работодателска марка, стратегическо
консултиране, кризисни комуникации, дигитален PR, CSR кампании, връзки с медиите, обслужване на клиенти и ръководене на проект.
Румяна успешно поддържа взаимоотношения с екип и клиенти ивзима активно участие в екипните дейности и изпълнението на проекти.
Работила с клиенти от технологичния, бързооборотния, телекомуникационния, авио и фармацевтичния сектор: A1, Viber, P&G, Philips TV, GATE Institute, Lidl, Dimitar Madjarov, Econt,
VIVACOM, Zagorka, Shell, Lavena, Actavis, Fortex, VMware, Arc Academy, AVON, Subway, Biologique Recherche, BOSCH Engineering Centre, фондация „Лъчезар Цоцорков“, „Шумът на парите“.
Румяна има завършена степен бакалавър, специалност «Връзки с обществеността»,
департамент "Масови комуникации", в Нов български университет.
В момента заема позицията старши ПР мениджър в MSL PUBLICIS GROUPE.
PR агенцията MSL, част от Publicis Groupe България, член на IAB България подготвя всяка година проучване на инфлуенсър средата в България сред бизнеса – компании и марки, които работят с лица/лидери на мнение и инфлуенсъри.

Ивайло Кожухаров
Ивайло Кожухаров е експерт в сферата на хотелиерството с над 20 години професионален опит, като повече от 12 от тях като изпълнителен директор и генерален мениджър на водещи курортни и градски хотели, включително и такива, които са част от международни брандове.
Той притежава магистърски степени по Икономика и организация на туризма и Маркетинг, специализира в развитието, трансформацията и позиционирането на туристически проекти – от оперативно управление до стратегическо планиране и развитие на нови концепции.
Като управляващ партньор в Hotel Experts, Ивайло консултира инвеститори и хотели в областта на бизнес развитието, оперативния мениджмънт, управление на приходите, маркетинга и изграждането на устойчиви модели за растеж.
Той е и дългогодишен партньор на TouchMenu – иновативна дигитална платформа за хотели, която дигитализира престоя на госта и оптимизира операциите. В момента платформата оперира в 7 държави и обслужва над 1.5 млн. гости годишно.
Ивайло Кожухаров е и асоцииран директор към PKF Hospitality Group – водеща международна консултантска организация, оперираща като една интегрирана глобална платформа с над 100 експерти в 21 офиса в 15 държави, обединяваща професионалисти в сферата на недвижимите имоти, финансите, стратегическото консултиране и оперативния мениджмънт.

Мария Лазарова
Мария Лазарова е експерт в управлението на проекти за устойчиво развитие и бранд комуникация.
Съосновател е на агенция Грийн Адвртайзинг и Докторант в Софийския Университет "Св Климент Охридски" по Лидерство и устойчивост в рекламната и творческата индустрия.
Професионалният й път минава през bTV Media Group, където е част от маркетинг екипа в продължение на над 12 години.
Мария е човекът, който стои зад най-мащабната доброволческа кампания в страната „Да изчистим България заедно“, която поставя началото на доброволческия модел в грижата за природата у нас и налага нов модел за управление на социални проекти, чрез национална партньорска мрежа.
Мария ръководи ключови проекти, свързани с промоцията и позиционирането на водещи брандове от портфолиото на медийната група. Не крие удовлетворението си, че работи за индустрия и за инициативи, които променят живота на хората.